25 8 / 2014

If you don’t know, then you can’t care. And you show up, but you’re not there. But i am waiting and you want to, still afraid that you will desert me.

Everyday with ever worthless word we get more far away. The distance between us makes it so hard to stay…

25 8 / 2014

"Jealousy does turn a saint like you into the sea." he said.

"Well, I never thought myself as a saint in the first place."

Maybe my doubt is our traitor, as you - or whoever that wise man - said. I am not sure either what happened to me, to us. Probably getting sick with all this never-ending-business and these stupid miles. That being said, I am not totally giving up, you know? While at the same time, I don’t really feel like fighting for us as well. 

The saddest part is when you said you need me, and I stubbornly wanted to be left alone. I regretted that part of me being such a cruel and selfish girlfriend. Sorry.

I hope you have a good night sleep for now, I know lately you stayed wide-awake because of me. There will soon come a time when I need to face you and talk my heart out. Or not soon. I don’t know. Need to be mentally prepared to see you again.

Off for now. 

23 8 / 2014

Well, things do get harder and harder. ( ._.)/|

21 8 / 2014

21 8 / 2014

Jarak dan Diam

  • 1: "Cinta khan gak cuma diam."
  • 2: "Apalagi kalau ada jarak."
  • 1: "..."
  • 2: "..."
  • 1: "Susah yah."
  • 2: "Susah jadi kita? Iya."
  • 1: "... udah ah."

Tags:

Permalink

19 8 / 2014

"Move-on lah."

13 8 / 2014

"Karena dalam setiap masa lalu, di balik cerita sedih dan memori yang ingin dilupakan, selalu ada pembelajaran."

13 8 / 2014

Mengenai Hujan 101

  • 1: Tahu sih doa lebih didengar ketika hujan. Katanya juga tiap tetes hujan itu ada malaikatnya. Cuma saya masih belum bisa suka hujan.
  • 2: Gak perlu suka hujan untuk berdoa pas hujan.
  • 1: Karena gak suka, biasanya jadi merutuk.
  • 2: Astagfirullah, bahasanya merutuk. Haha.
  • 1: Kok lo jadi tahu sisi gelap gw semua.
  • 2: Sisi gelap lo aman kok di gw.
  • 1: Gak untuk diamankan sih. Untuk gw buang. Ngampasnya ke elo.
  • 2: Gak apa-apa. Sampah buat lo khan belum tentu sampah buat gw.
  • 1: Dasar orang baik.

Tags:

Permalink

13 8 / 2014

Mengenai Rencana Tuhan 101

  • 1: Susah banget percaya. Apalagi nebak rencana Tuhan.
  • 2: Iya, gw pengen banget malaikat turun terus bisikin ke gw masa depan gw. Gw capek nebak-nebak.
  • 1: Yang gak nebak-nebak cuma Tuhan ty. Cuma Tuhan. Malaikat pun gatau karena Allah sangkal.
  • 1: Innii a'lamu ma laa ta'lamun. Baqarah 30, ketika malaikat nakal.
  • 2: Iya yah, Allah arsiteknya.
  • 1: tapi punya mimpi gak salah ty. itu membuat lo mencengkram bumi lebih erat. kokoh, gak mudah jatuh. disaat lo harus tetap menjulang ke atas.
  • 2: Aamiin. InshaAllah.
  • 2: Eh ada quotes bagus tadi : "Air mata boleh mengalir, hati boleh sedih. Tapi lisan hanya boleh mengucap apa yang membuat Allah ridha." ini tolong diingetin ke gw yah, tiap kali gw ngeluh lagi.
  • 1: aa, good one. Terima kasih sudah dishare.
  • 2: Terima kasih kembali sudah sharing.

Tags:

Permalink

13 8 / 2014

"Life these days is getting rough
Knocked you down and beat you up
But it’s just a roller coaster anyway"

Better that we break